вторник, 18 юни 2019 г.

BMW e39 520i M52b20 - clutch change - смяна съединител


  • Hello today I will show you a change of BMW clutch e39.

Здравейте днес ще ви покажа смяна на съединител на БМВ е39.

  • First, disassemble the battery cables. Wrench 13mm.

Първо окачам кабелите на акумулатора. Гаечен ключ 13мм.

  • I dismantle the cover under the engine and the gearbox.

Демонтирам корите под двигателя и скоростната кутия.

  • I dismantle the cover under the engine and the gearbox.

Това се вижда когато вече съм демонтирал корите.

  • Here I undo the two 13mm clutch nuts on the clutch pump I also unbuckled the reversing sensor jack.

Тук развивам двете гайки 13мм на помпата на съединителя също съм откачил и буксата на датчика за задна предавка.

  • I dismantle the exhaust system and the shield above it to get better access to the driveshaft and the bearing.

Демонтирам изпускателната сисмета и щита над нея за много по добър достъп до кардана и висящия лагер.

  • Unscrew the Flex disc and Driveshaft Center Support bolts to be able to remove the driveshaft from the gearbox. The driveshaft bolts and nuts are 18mm and drive center support 13mm.

Развивам болтовете на гуменото каре и висящия лагер за да може да отстраня кардана от скоростната кутия. Болтовете и гайките на кардана са 18мм, а на висящия лагер 13мм.


  • Remove the gearshift gear lever, push the pins up and pull it to the left. Sometimes he nails wildly. The other lever only removes the pin and pulls the lever.

Демонтирам и скоростния лост от кутията, бутам пина нагоре и издърпвам наляво. Някой път заяжда зверски. Другия лост просто махам зегерката и издърпвам лостчето.

  • Then remove the two starter bolts.

После демонтирам болтовете на стартера два броя.

  • I dismantle the remaining seven - eight bolts, and there is a small bolt of 10mm, which is obligatory to develop if I want to remove the gearbox. There are also six bolts of 13mm that hold the box stand.

Демонтирам и останалите болтове седем - осем броя, има и едно малко болтче 10мм което е задължително да го развия ако искам да сваля скоростната кутия. Има още шест болта 13мм който държат стойката на кутията.

  • This is already the clutch I have to change.

Това вече е съединителя който трябва да сменя.
  • With the clutch, disassemble the flywheel to see the condition of the crankshaft sealing under it.

Със съединителя демонтирам и маховика за да видя състоянието на семеринга на коляновия вал под него.

  • After replacing the sealing preventively, I mounted the flywheel that I fastened with 120Nm and a threaded lock. The bolts were 18mm.

След като смених семеринга превантивно, монтирах обратно маховика който стегнах с 120Nm и осигурител за резби. Болтовете бяха 18мм.
  • Here I have mounted and centered the new clutch I am tightened with 32Nm.

Тук съм монтирал и центрирал новия феровод диск със притискателя който съм стегнал с 32Nm.
  • We mount everything on the way back, and if it's okay for three hundred miles an hour, we go to the beer store. :) This is the whole procedure. Bye and next time.

Монтираме всичко по обратния път и ако всичко е наред с 300км отиваме до магазина за бира. :) Това е цялата процедура. Чао и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Mitsubishi Outlander 2.4 timing belt and water pump - смяна ангренажен ремък и водна помпа

Now I'll show you how to change your timing belt yourself. Сега ще ви покажа как да си смените ангренажния ремък сами. The vie...